Aptus.pl
Zapytanie ofertowe
Zobacz też:

Opis systemu

System CRM (Customer Relationship Management – Zarządzania Relacjami z Kontrahentami) jest rozwiązaniem dedykowanym wszystkim podmiotom, które prowadzą komunikację z otoczeniem. Wdrożenie systemu CRM jest nieodzowne w przypadku, gdy kontakty z kontrahentami wymagają uporządkowania i systematyczności w działaniu, a tak jest w większości przypadków. Brak kontroli, zapominanie o kolejnych kontaktach jest zjawiskiem, którego trudno uniknąć w przypadku ograniczenia ewidencji zdarzeń do zapisków na kartkach papieru. Dlatego systemy CRM stają się nieodzownym narzędziem potrzebnym do profesjonalnej obsługi klientów w firmie. Znajdują one zastosowanie zarówno w wielkich korporacjach, jak i małych i średnich przedsiębiorstwach.

Systemy CRM wdrażane są w działach handlowych, telemarketingu, call center, ale także w innych komórkach firmy, np. w dziale windykacji, obsługi reklamacji, badania opinii klientów. Wszędzie, gdzie wymagana jest interakcja z wieloma podmiotami zewnętrznymi (klientami, kontrahentami, dłużnikami) wdrożenie systemu CRM przyczyni się do zwiększenia systematyczności i efektywności prowadzonych działań. Dzięki systemowi CRM pracownik nie zapomni o terminach realizacji poszczególnych zadań, gdyż system we właściwym terminie mu o tym przypomni. Handlowiec nie zapomni przypomnieć się klientowi z nową ofertą, pracownik działu windykacji nie zapomni zadzwonić lub wysłać pismo do dłużnika.

Uporządkowanie działań prowadzonych wobec klientów i zgromadzenie wszystkich niezbędnych informacji w jednym miejscu staje się koniecznością. Wyobraźmy sobie dział handlowy, który nie prowadzi ewidencji kontaktów z klientami lub prowadzi ją w sposób nieprofesjonalny – np. przy pomocy papierowego notatnika lub oprogramowania arkusza kalkulacyjnego. W takim przypadku niezwykle trudno dotrzeć do koniecznych informacji lub jest to w ogóle niemożliwe. Nie wiemy, jaka była historia kontaktów z danym klientem, jakie są jego potrzeby, jakim produktem mógłby być zainteresowany, jakie usługi zamawiał lub chciał zamówić.

Sytuacja dodatkowo komplikuje się, gdy z naszej firmy odchodzi osoba, która opiekowała się daną grupą klientów. Wówczas może się okazać, iż nowa osoba, która przejmie jej obowiązki o swoich przyszłych klientach nie będzie wiedziała niczego, bądź posiadane przez nią informacje będą niepełne.

Powyższe problemy rozwiązuje oprogramowanie CRM, które zawiera bazę danych z wszelkimi istotnymi informacjami o klientach, ich preferencjach i historii kontaktów z nimi. Dzięki temu oprogramowaniu odszukanie koniecznych informacji staje się niezwykle proste.

Kolejnym problemem, który rozwiązuje oprogramowanie klasy CRM jest planowanie działań. Zapominanie przez handlowców wykonywania określonych czynności jest powszechnym problemem. Często zapominają oni oddzwonić do klienta, wysłać ofertę lub przypomnieć się za jakiś czas z zapytaniem, czy klient już zaznajomił się z ofertą i czy można sfinalizować transakcję. Brak takich działań przekłada się na wymierne straty finansowe, których można uniknąć wdrażając system klasy CRM.

Kluczem do sukcesu jest systematyczność w działaniu. Zapanowanie nad ilością kontaktów w firmie bez specjalistycznego oprogramowania staje się niemożliwe bądź bardzo trudne. Dlatego zachęcamy do wdrożenia systemu CRM, który poprzez usystematyzowanie działań przyczyni się do poprawy efektywności Państwa firmy.

 

Copyright © 2009 Aptus.pl Sp. z o.o. Sp.k.

Strona używa plików cookie. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na zapisywanie plików cookie na urządzeniu (dysku) użytkownika w zależności od konfiguracji przeglądarki. [ czytaj więcej ].